علل گرانـی 70 درصدی فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ در چند ماه اخیر با افزایش 70 درصدی قیمت فولاد در ایران رو به رو بوده ایم و این صنعت همچنان در مدار صعود قرار دارد. دلایلی برای این افزایش قیمت وجود دارد . علت اول، سياست هاي چين در توليد فولاد با کيفيت و کاهش حجم توليد اين کشور در کنار افزايش تقاضاي فولاد در سراسر جهان بود. اين مساله باعث شد که تقاضاي مواد اوليه نيز روند صعودي به خود بگيرد. بنابراین شاهد ميزان تاثيرگذاري فعاليت فولادي چين در تعيين قيمت جهاني هستیم.
اين کشور تقريبا 50 درصد از فولاد جهان را توليد مي کند بنابراين حجم چشم گیری از بازار در اختيار اين کشور بوده و قطعا هرگونه سياستگذاري در اين کشور تاثير قابل توجهي در بازار بين المللي داشته است. البته لازم به يادآوري است که حجم بالاي توليد فولاد در اين کشور، عاملي بود براي کاهش قيمت جهاني تا جايي که حتي برخي توليدکنندگان در ديگر نقاط جهان قابليت رقابتي نداشتند و يک به يک از صحنه خارج شدند.
اين درحالي است که سياست هاي توليدي چين از سال گذشته کمي متفاوت شده است، به اين دليل که چين سعي کرده با وضع قوانين جديد ميزان توليد فولاد بي کيفيت اين کشور را کاهش دهد و به جاي آن فولاد با استانداردهاي بالا توليد کند. به اين ترتيب، طبق برنامه اي که تعيين کردند، 150 ميليون تن از ميزان توليد فولاد چين کاهش خواهد يافت . به اين ترتيب، حجم قابل توجهي از توليد فولاد  يکباره کاهش يافت و روند افزايشي قيمت آغاز شد.

با توجه به رکود بخش مسکن و کمبود بودجه عمراني ، محصولات طويل فولادي مثل ميلگرد ، تيرآهن تقاضاي کمتري دارند و بازار اشباع شده است درحالي که به دليل تقاضاي بالاي انواع ورق فولادي در صنايع توليد کالاهاي مصرفي مثل لوازم خانگي و خودرو ، شاهد تاثيرپذيري بالا در افزايش قيمت فولاد هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: